Rulltårta


Recept till Rulltårta
Baktid: 7+5 min
Totaltid: 45 mn




INGREDIENSER

1 Rulle

3 ägg
2 dl strösocker
2 dl extra fint mjöl
1/2 dl rumsvarm mjölk

FYLLNING

2 dl sylt eler mos

GARNERING

ca: 1/2 dl strösocker

TILLBEHÖR
Långpanna 30x40 cm
Bakplåtspapper.

GÖR SÅHÄR:

1. Sätt på ugnen på 250 grader.
KLä en långpanna med bakplåtspapper.
Vik up kanterna, så hålls smeten på plats.

2. Vispa ner ägg och socker vitt och pösigt.
Häll mjölet omväxlande med mjölken i smeten.
Rör försiktigt till en jämn smet.

3. Bred ut smeten jämnt på plåten.
Grädda kakan ca: 5 min mitt i ugnen.

4. Strö socker på kakans ovansida.
Stjälp upp på ett bakplåtspaper.

5. Dra försiktigt av pappret kakan gräddats på.
Pensla pappret med kallt vatten ocm det inte lossnar.

6. Bred fyllningen över den varma kakan och rulla ihop den genast.
Ta hjälp av papperet du stjälp upp kakan på.
Rullar du från långsida till långsida blir rullen smalare,
än om du rullar från kortsida till kortsida.



Kommentarer
Skriven av: Susanne

Blev riktigt sugen på rulltårta så nu vet jag vad jag ska sysselsätta mig med :)

2009-06-14 @ 14:53:58
URL: http://ziziblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0